By umieć zorganizować swoją przestrzeń pracy, zaplanować proces nauki w szkole i w domu.
By wiedzieć, że każdy skutek ma swoją przyczynę. By umieć przewidywać skutki i brać odpowiedzialność za przyczyny.
By umieć wyrazić swoje potrzeby. By pytać o potrzeby innych osób. By wyrazić swoje oczekiwania i być otwartym na informacje zwrotne.
By rozumieć postępowanie i wybory innych osób.
Nie wyręczamy uczniów w rozwijaniu kompetencji, bo ufamy w ich naturalne umiejętności. Pozwalamy im doznać porażki. Wspieramy w znalezieniu drogi do celu. Pozwalamy im ponosić konsekwencje swoich działań. Słuchamy bez pośpiechu i oceniania. Zachęcamy do zadawania pytań. Dajemy przestrzeń na dyskusję, wyrażenie opinii, przyznanie się do błędu lub niewiedzy. Udzielamy informacji zwrotnych opartych na faktach, ze wskazaniem obszarów, które wymagają dalszej pracy. Szanujemy uczucia i emocje innych osób. Szukamy obszarów do współdziałania.